barcelona-2019.reismee.nl

Afscheid van vurig Barcelona

Na weer een avond vol demonstraties en rellen, nemen we afscheid van deze stad. Er waren gisteravond aangekondigde acties van het radicale CDR. Ze zouden toiletpapier meenemen want er 'was veel shit op te ruimen' aldus de betogers. Het toiletpapier vloog door de lucht, hing in de bomen en ging uiteindelijk in vlammen op of bleef op de straat achter. Wederom felle gevechten met de politie.

Dit liep uit op een soort van veldslag. De sfeer werd grimmiger en de strijd verhardde zich. Er werden vuurpijlen naar de politie helikopter geschoten en agenten werden bekogeld met bijtend zuur. Er waren 45 brandhaarden in de stad vooral rond de Grand Via en Carrer Marina. 150 gewonden onder manifestanten en politie.

We zijn extra vroeg opgestaan (5.30 uur.. dat was wel heel vroeg..) en hebben de trein vanuit station Gracia en de speciale Aerobus A2 gepakt op Place de Catalunya, naar de luchthaven. Dat ging prima en soepel. De stad is nu in rust na alle incidenten, de betogers slapen denk ik.

Een lange rij bij de checkin en bagageband maar we gingen vlot door de douane en wachten nu op het boarden voor Eindhoven. Gelukkig zijn we voor de grote stakingen en demonstraties van morgen weg. Geen dag te vroeg. Wat een bijzondere vakantie was dit.

Het vliegtuig is gearriveerd en binnen 2 uur stonden we alweer in Eindhoven op Nederlandse bodem. Wat mooi dat dit toch zo kan eigenlijk. Het was een prima vlucht en we hebben ondanks alles een geweldig mooie vakantie gehad.

Terug naar Breda.. dat voelt toch ook weer lekker hoor! En vooral heel rustig..

Mamma

Bedankt voor je telefoontje , fijn dat je een mooie vakantie had, maar vooral weer veilig thuis bent.

Jolande Rommens

Graag gedaan! :)