barcelona-2019.reismee.nl

Van de Ramblas naar de zee

We pakken de bus naar place de Catalunya. Een plein vergelijkbaar met de Dam vol met grote gebouwen en duiven die je kan voeren.

Het zonnetje begint door de sluier bewolking heen te breken en dan ziet alles er toch net even een beetje vrolijker uit.

De duiven kan je hier voeren maar houdt er dan rekening mee dat je erg populair wordt. Ook hier komen ze in grote getale op je af.

Vanaf place de Catalunya kan je via de Ramblas naar de zee lopen. Een erg mooie boulevard achtige strip omgeven door bomen. Je kan hier ook met de metro komen, de L3 uitstap Liceu.

We lopen tussen de kramen en eettentjes richting de zee. Het is er heerlijk wandelen tussen de bomen. Al moet ik gelijk denken aan de aanslag die hier een aantal jaren geleden heeft plaatsgevonden.

Er is volop politie duidelijk zichtbaar aanwezig en er hangt voortdurend een helikopter boven ons in de lucht.

Ook staat deze plaats bekend als risicovol vanwege zakkenrollers en tasjesdieven maar we hebben er gelukkig niets van gemerkt. Volgens mij heeft de zichtbare aanwezigheid van politie een positieve uitwerking.

Ook hier vind je bijzondere panden en gevels. Barcelona heeft veel esthetische bouwwerken met prachtige vormen, tegelwerk en balkons.

We hopen er komende dagen nog meer te zien. Aan het einde van de Ramblas vind je levende standbeelden en een grote pilaar met Columbus erop.

Ze zien er schitterend uit en voor een paar muntjes bewegen de levende standbeelden of kan je er mee op de foto.

Hierna komen we bij de haven en de boulevard. Een lange weg vol palmen, grote gebouwen en verkeer. Je kan hier eindeloos lopen maar wij pakken al snel de bus richting de stranden.

Nu het wolkendek open trekt willen we genieten van zon, zee en een prachtig uitzicht.

We stappen uiteindelijk uit, na wat omzwervingen in de verkeerde bus, bij Hospital del Mar en komen daarmee dichtbij de mooiste stranden van Barcelona, strand Barceleneta, Miquel en Sebastia.

Ik wil graag de water temperatuur checken. Die is heel aangenaam. De hete zomer heeft het water flink opgewarmd en er wordt nu nog volop in zee gezwommen. Helaas hebben we onze zwemkleding niet bij...ik had er niet op gerekend dat dit half oktober nog kon.

We genieten van ons prachtige uitzicht op het strand en we nemen de tijd om hier te slenteren en te relaxen. Ook hier weer veel straatverkopers met strandlakens en straatartiesten die prachtige zandsculpturen maken. Daarna pakken we de bus terug naar de Ramblas om te eten.

We nemen een combi menu met tapas en paella. Het is bijzonder om hier te eten. Daarna pakken we de metro terug naar het hotel. Het was leuk maar wel vermoeiend.. zoveel indrukken maar een geweldige dag..