barcelona-2019.reismee.nl

Parc Guell in de ochtend

Het is zondag vandaag en we hebben gisteren onze tickets besteld voor la Sagrada Familia. Vandaag willen we andere Gaudi kunst en mozaïek zien.

We besluiten daarom naar Parc Guell te gaan. Daar heb je mozaïek gebouwen en kunstwerken. Echter als we aankomen blijken we niet de enigen.

Tickets voor het mozaïek gedeelte blijken al voor vandaag te zijn uitverkocht dus we wandelen door het park zelf en bekijken wat er wel toegankelijk is zonder tickets.

Dat is nog best wel wat. We zijn er een ochtend mee onderweg en ondertussen komen we genoeg kunstwerken van Gaudi tegen. Het keramiek gedeelte staat trouwens toch voor een groot deel in de steigers.

Vanaf de buitenkant kan je daar wel het nodige van zien. We lopen daarna via de viaducten helemaal naar boven.

Het is een prachtige tocht met wel wat trappen. Even flink klimmen maar de uitzichten over Barcelona maken het de moeite waard.

We rusten op zijn tijd wat uit om een selfie te maken. En dan gaan we weer verder omhoog.

Er groeien hier enorme cactussen en aloë Vera planten. Het park is prachtig aangelegd en bovenaan heb je uitzicht op la Sagrada Familia en Barcelona.

In de verte ligt de zee. Het is nu nog wat bewolkt maar het trekt al open.

We lopen terug naar beneden alwaar we uitzicht krijgen op een aantal prachtige huisjes en kerkelijke gebouwen.

Gaudi heeft dit park ontworpen voor de millionaire Guell die het een stadspark maakte wat vrij toegankelijk was voor iedereen.

Na Parc Guell lopen we naar beneden om weer terug richting het centrum te gaan. Een slinger route met mooie uitzichten op het park.